Çavdar Tarlasında Çocuklar - Jerome David Salinger

05:11

Çavdar Tarlasında Çocuklar  

 Jerome David Salinger

 Özgün Adı:  The Cathcer in The Rye
Çevirmen: Coşkun Yerli
Yayınevi : Yapı Kredi Yayınları
▽   Uçan Balık   ▲
     
  KONUSU
Çavdar Tarlasında Çocuklar, Salinger'ın tek romanı. Ergenlik çağının içinde, yetişkin dünyanın düzenine karşı isyankar bir çocuğun, bir Noel öncesi başına gelenler... Bu sürecin bir psikiyatri kliniğinde noktalanışı. Holden Caulfield'in masumiyet arayışının iç burkucu romanı.

HAKKINDA
"Anlatacaklarımı gerçekten dinleyecekseniz, herhalde önce nerede doğduğumu, rezil çocukluğumun nasıl geçtiğini, ben doğmadan önce annemle babamın nasıl tanıştıklarını, tüm o David Copperfield zırvalıklarını filan da bilmek istersiniz, ama ben pek anlatmak istemiyorum. Her şeyden önce, ben bu zımbırtılardan sıkılıyorum. Sonra, onlarla ilgili en ufak bir söz etsem, bizimkilere inmeler iner." diye başlayıp "Doğrusunu isterseniz, ne düşündüğümü ben de bilmiyorum. Pek çok insanın hakkında konuştuğum için üzgünüm. Bildiğim tek şey, size anlattığım herkesi biraz özlüyorum. Bizim Stradlater'i ve Ackley'i bile, sözgelimi. Sanırım, o lanet Maurice'i bile özlüyorum. Sakın kimseye bir şey anlatmayın. Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra." diye biten bu kitapta Holden Caulfield’ın üç gün boyunca yaşadıkları kendi ağzından anlatılmaktadır.
Caulfield toplumsal normları mizahi anlatımı ile sorgularken bir yandan da yüzünüzü güldürüyor. Caulfield hiçbir şeyden memnun olmuyor, memnun olmadıkça işler yolunda gitmiyor." 3 Günlük Dünyada" yaşamı tam bir kısır döngüye dönüşüyor.
Roman güldürürken düşündürmeyi ihmal etmiyor.Genç bir adamın yaşamını konu alsa da yetişkinlerin yaşamalarına değiniyor.Sizde biraz gençlikten biraz hayattan biraz da kendinizden bir şeyler bulmak isterseniz alın kahvenizi açın kitabınızı ve kendinizi bulmaya başlayın. 

You Might Also Like

6 yorum

  1. Bu kitabı merak ediyordum. Okuma listeme ekleyeyim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim mavi okumalar :)

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim. Kitap sevdanıza da bayıldım. Kitap okuyan insanları da ayrı bir severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yüreğinizden dökülen güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Bu kitabı alıp okula götürmüştüm, boş derslerimde okurum diye ama ısrarlı bir arkadaşıma verip geri alamadım. Okul tatil olunca gitti kitap.
    Şimdi daha fazla pişman oldum verdiğime. Bir an önce alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okul tatil olunca giden kitaplar canımı en çok yakanlar :) Kesinlikle en kısa zamanda okumalısınız :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe