Bekleyiş Unutuş - Maurice Blanchot

14:48

Bekleyiş Unutuş

Maurice Blanchot

 Özgün Adı: L'attente L'oubli
Çevirmen: Ender Keskin
Yayınevi : Monokl 
☆  Martı ★





KONUSU
    Unutuş, bekleyiş. Bir araya getiren, dağıtan bekleyiş; dağıtan, bir araya getiren unutuş. "Beni unutacak mısınız?" - "Evet, sizi unutacağım." - "Beni unuttuğunuzdan nasıl bu kadar emin olacaksınız?" - "Başka bir kadını hatırladığımda emin olacağım." - "Fakat hatırlayacağınız yine ben olacağım; daha fazlasına ihtiyacım var." - "Kendimi artık hatırlamadığımda daha fazlasına sahip olacaksınız." - "Birlikte unutulmak. O halde bizi kim unutacak? Unutuşta kim bizden emin olacak? - "Başkaları, başka herkes!" - " Fakat onları hesaba katamayız. Başkaları tarafından unutulmak hiç umurumda değil. Ben sizin tarafınızdan, sadece sizin tarafınızdan unutulmak istiyorum."
HAKKINDA
    'Bekleyiş sadece şimdiki anda gerçekleşebilecek bu buluşmadan onu men ediyordu. Bekleyiş her zaman anın olmadığı mercidir.'

    'Tüm konuştuklarım arasında sadece onunla konuştum ve eğer diğerleriyle konuştuysam sadece onun yüzünden ya da onunla ilişkili olarak ya da onu unutuşum dâhilinde konuştum.' Blanchot'un gizem yüklü kaleminden 'Bekleyiş Unutuş'...Bekleme ve unutma evrelerinde kişilerin iç seslerini el almış adeta Blanchot. Hepiniz bu evrelerin sancılı günlerini yaşamışsınızdır. O evrelerle yüzleşme zamanı gelmedi mi sizce de? 
Kırmızı, acısız yüzleşmeler. Mavi okumalar.



You Might Also Like

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe